Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında öğrencilerimizin hazırladıkları deyim ve atasözü maketleri ve resimlerinin sergisini gerçekleştirdik.Türkçe Öğretmenlerimiz Derya Yarbuğlubaş ve Sevgi ŞAHİN önderliğinde gerçekleşen sergi büyük beğeni topladı.
Projenin Amacı: Dilimizin Zenginlikleri Projesi, öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşması, dilin etkili kullanımını öğrenmesi ve düşünce dünyasını geliştirmesi amacıyla okullarda yapılan söz varlığını zenginleştirme çalışmalarını içermektedir. Bu çerçevede öğrenciler dilimizin seçkin eserlerini tanıyacak, sözcüklerin derinliklerini keşfedecek ve milletimizin kültürünü, birikimini daha yakından keşfedeceklerdir.
Dede Korkut Hikayeleri İncelemesi: Ocak ayı içerisinde, proje kapsamında öğrencilerle birlikte Dede Korkut Hikayeleri kitabı sınıf ortamında incelendi. Öğrencilerin eser hakkındaki ilk izlenimleri ve düşünceleri paylaşılarak eleştiri ortamı oluşturuldu. Dede Korkut temalı pano hazırlandı.
Hikâye Yazma Çalışması: Dede Korkut Hikayeleri eserinden alınan anahtar kelimelerle öğrencilere hikâye yazma çalışması yapıldı, böylece öğrenciler dil zenginliğini kendi ifadeleriyle kullanma yeteneklerini geliştirdiler.
Dede Korkut Hikayeleri Anahtar Kelimelerle Hikaye Yazma Yarışması
Belirlenen kelimelerle özgün ve yeni bir Dede Korkut Hikayesi yazmayı hedefleyen bir yarışma düzenlendi. Yarışmamızın şartnamesi belirlendi. Yarışmamızın sonuçları 6 Şubat’ta açıklanacak ve 7 Şubat’ta da ödülleri verilecektir.
Dede Korkut Hikayelerinden Hareketle İl Geneli Yeni Bir Hikaye Yazma Yarışması
Okulumuz Türkçe öğretmenleri tarafından bütün sınıflara Dede Korkut Hikayelerinden hareketle il geneli yeni bir hikaye yazma yarışmasının düzenlendiği bildirildi. Öğrencilerimizin yazdığı hikayelerden en beğenileni Türkçe zümresi tarafından belirlenerek öğrencimizin eseri ilçe milli eğitime gönderildi.
Anlamını Bul Etkinliği: Türkçe öğretmenleri tarafından sınıflarda “Anlamını Bul Etkinliği” gerçekleştirildi. Öğrenciler, eserin içeriğini anlama ve yorumlama yeteneklerini geliştirmeye teşvik edildi.
Hatırlatmaca Etkinliği: Sınıflarda “Hatırlatmaca Etkinliği” çerçevesinde belirlenen kelimelerle başka kelimeleri çağrıştırmayı hedefleyen bulmaca çözme çalışmaları yapıldı.
Genel Değerlendirme: Ocak ayında gerçekleştirilen Dilimizin Zenginlikleri Projesi faaliyetleri, öğrencilerin dilin zenginliklerini tanıma ve kültür değerlerimizi benimseme konusundaki hedeflere uygun bir şekilde ilerledi. Öğrencilerin ilgilerini çekecek etkinliklere odaklanarak, projeden elde edilen sonuçlar öğrencilerin projeden etkili bir şekilde yararlandığını ve amaçları benimsediğini göstermektedir.
Aralık ayı içerisinde, proje kapsamında aşağıdaki faaliyetler gerçekleştirilmiştir:
Yunus Emre Şiirleri Okumaları
Türkçenin Zenginlikleri projesi kapsamında aralık ayı içerisinde tüm sınıflarda “Gönül Çalab’ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü” öğrencilerle paylaşıldı. Öğrenciler, bu sözlük aracılığıyla Yunus Emre’nin şiirlerinde geçen kelimeleri daha iyi anlayabildiler.
"Yunus Emre'nin Dilinden Türkçemiz " konu başlığı altında 6. ve 8. sınıf öğrencilerimizle yaşanılan dönemin Türkçesini kavramaları, farkına varmaları ve gerektiğinde kullanabilmeleri amacıyla pano farkındalık etkinliği yapıldı. 6.sınıf öğrencilerimiz o dönemin kıyafetlerini anımsatan bir kostüm oluşturarak Yunus Emre şiirlerinden sunular eşliğinde sınıfları tek tek gezerek kısa bir canlandırma yaptılar. Bu da öğrencilerimizin özgüven kazanma, sosyal ortamda kendini doğru ifade edebilme, heyecanını yönetebilme gibi kazanımlar edinmesini sağladı.
Yunus Emre sözlüğünü sınıflarımızda paylaştık ve bu sözlükten yola çıkarak afiş tasarımı yapıp okul birincisini oylama ile seçerek afişleri ilçe milli eğitim müdürlüklerine gönderdik. Bu da yine öğrencilerimizin dijital platformları doğru ve etkin kullanma adına yapılmış bir kazanım oldu.
İl Geneli Sözlük Tasarım Yarışması
Okulumuzda “Sözlük Tasarım Yarışması” düzenlendi. Bu yarışmaya 5. sınıflardan öğrenciler katıldı. Öğrencilerin kendi tasarladıkları sözlüklerden seçilen birinci ödüllendirildi. Bu yarışmayla öğrenciler, sözlüklerin nasıl tasarlanabileceği konusunda fikir sahibi oldular. Birinci olan öğrencinin hazırladığı sözlük ilçe milli eğitime yarışma için gönderildi.
Anahtar Kelimelerle Hikaye Anlatma Yarışması
Okulumuz Türkçe öğretmenleri tarafından “Anahtar Kelimelerle Hikaye Anlatma Yarışması” düzenlendi. Yarışma şartnamesi hazırlandı ve öğrencilere duyuruldu. Yarışma 7.sınıf öğrencileri arasında gerçekleşti. Öğrenciler hikayelerini belirlediğimiz zaman diliminde ,zümrece belirlenen komisyon karşısında ve öğrencilerimizin rastgele seçeceği beş kelime doğrultusunda hazırlıksız konuşma kazanımına uygun olarak doğaçlama anlattılar.
Yarışmanın birincisi seçili komisyon tarafından belirlendi ve yarışma birincisi okul idaresi tarafından ödüllendirildi.
Öğrencilerin anlama ve anlatma becerisini geliştirmek ve sosyal ortamlarda özgüven becerisi kazandırmak adına faydalı bir etkinlik oldu.
Kasım ayı içerisinde öncelikle Dilimizin Zenginlikleri Projesini öğrencilere tanıtma amaçlı duyurular yapıldı. Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında kasım ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımaları ve kültür taşıyıcısı olan değerlerimizi benimsemeleri amaçlandı. Yapılan çalışmalarda öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenme fırsatı sunacak etkinliklere yer verildi. Yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin projenin amaçlarını benimsediklerini ve projeden yararlandıklarını gösterdi.